Bedste tips til et varigt vægttab

Det kan være rigtig svært at vedligeholde et vægttab, da man hurtigt går død i det og ender tilbage i den samme onde spiral. Derfor vil vi i denne artikel give dig de bedste bud på et varigt vægttab.

Gå udenom slankekure

Slankekure er for dig der ønsker et kortvarigt vægttab, som ligeledes vil vare i en kort periode. Motivationen er altafgørende, hvis du vil skabe synlige resultater, og den bedste måde at vedligeholde denne motivation på, er ved at tage små skridt ad gangen.

Derfor virker det heller ikke, hvis du fra den ene dag til den anden beslutter dig for aldrig at spise slik og kage mere. Det vil måske virke for dig på den korte bane, men på den lange bane kræver det en mere naturlig madfordeling over en længerevarende periode.

Dyrk motion

En vigtig del af et vægttab er også, at du får inkorporeret motion til din dagligdag. Motion er altafgørende i forhold til at opbygge muskler, og muskler forbrænder mange flere kalorier.
Motion er nok for mange det sværeste at få gjort i et vægttab, men motion behøver slet ikke at være kedeligt. Hvis du ikke bryder dig om at løbe, så drop løb og find en anden sport, der gør dig glad og som du kan nyde. Et eksempel kunne være at cykle lange ture med en eller flere af dine venner. Det er super hyggeligt og er en anderledes måde at dyrke motion på. Buhl cykler har det perfekte cykeludstyr, som vil gøre din ugentlige motion meget federe!
Motion sender en masse endorfiner til hjernen, som vil gøre dig glad og livlig.

Overhold dit kalorieindtag 

For at du overhovedet kan tabe dig, er du nødt til at have den rigtige fordeling mellem hvor mange kalorier du indtager og hvor mange kalorier du forbrænder. Dit daglige kalorieindtag er meget forskellig fra person til person, og derfor er det en god ide at undersøge dit personlige kaloriebehov. Der findes et hav af kalorieberegninger på internettet, der beregner dit daglige kaloriebehov, og det kan du bruge til at få en ide om, hvor mange kalorier du må indtage.

For de fleste vil der ikke være plads til at spise usund mad hver eneste dag, men det er vigtigt at pointere at hver gang du dyrker motion, vil du forbrænde kalorier, og disse kalorier kan du tillægge dit kalorieindtag, og dermed spise en smule mere usundt.

Med disse tips vil du opleve at kiloene vil rasle ned ad din krop. Det vil meget hurtigt smitte af på dit humør og overskud i hverdagen, som du og dine nærmeste vil sætte pris på.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *